I also write English sentences for people overseas, but this is based on the translation function. However, it may be mistranslated, so it would be helpful if you could be careful.
こんにちは、ヴィレッジヴァンガードスタッフのTSMです。
Hello. My nickname is TSM. I am a staff member of Village Vanguard.
今回は「桜井政博の推しかた」について書きたいと思います。
This time, I would like to write about “How to Push Masahiro Sakurai”.
ただし予めお伝えしますが桜井政博さんについてある程度かみくだいてお話することをご了承ください。
However, please note that I will tell you in advance that I will talk about Masahiro Sakurai to some extent.
では早速まいりましょう。
Let’s get right to it.
最初に – At first –
「桜井政博」とは
Who is Masahiro Sakurai?
1970年8月3日生まれ、東京都出身。
Masahiro Sakurai was born on August 3, 1970 in Tokyo.
「星のカービィ」や「大乱闘スマッシュブラザーズ」が有名ですね。
“Kirby” and “Smash bros” He is best known as the producer of this work.
他にも作品がありますが、今回はこの二作品を軽く紹介しつつ桜井政博さんの凄さも語りたいと思います。
He has published other works in the world, but here I would like to talk about Masahiro Sakurai’s greatness while introducing his works lightly above.
星のカービィ – Kirby –
「星のカービィ」は1992年にゲームボーイから出た作品です。
Kirby’s Dream Land was released on the Game Boy in 1992.
このゲームの特徴はずばり「ゲーム初心者がはじめて操作できるように」と考えられて作成された事です。
The feature of this game is that it was created with the idea that “game beginners can operate it for the first time”.
カービィが吸って吐く攻撃をボタン一つで行えるようにしたりいわゆるボバリングを行えるようになっているのはゲーム初心者でもわかりやすいと思います。
I think it is easy to understand even for beginners of the game that Kirby can do the attack that Kirby sucks and exhales with the touch of a button, and it is possible to do so-called bobbing.
ただし、このゲーム、、、エクストラモードがあるのですが難しい!とよく言われています。
大乱闘スマッシュブラザーズ -Smash bros-
「大乱闘スマッシュブラザーズ」は1999年にニンテンドー64から出た作品です。
Super Smash Bros was released on nintendo 64 in 1999.
この作品の続編は後に任天堂の枠を超えて様々な会社のゲームのキャラクターが参戦する大規模なゲームへとなりましたね。
The sequel to this title later became a large-scale game that went beyond the framework of Nintendo and featured characters from games from various companies.
このゲームの特徴といえば「今まで存在していた格闘ゲームとは違うところ」ですね。
One of the features of this game is that it is different from the fighting games that have existed until now.
デフォルトのルールが「体力制」ではなく「制限時間内に何回相手を撃墜できるか」であったり、撃墜方法が画面外に吹っ飛ばすというのは「ニンテンドーオールスター 大乱闘スマッシュブラザーズ」が最初です!
The default rule is “how many times you can shoot down an opponent within the time limit” instead of “health control”, and the shooting method is to blow off the screen “Nintendo All-Star Super Smash Bros.” is the first!
桜井政博の凄さ -The greatness of Masahiro Sakurai-
桜井政博さんの凄さは色々あると思いますが、私が特に凄いと思ったのは「自分で課題を作り、自分で課題を解決する力の強さ」です。
I think Masahiro Sakurai is amazing in many ways, but what I thought was particularly amazing was his ability to create problems by himself and solve them by himself.
私自身が「自分で課題を作り、自分で課題を解決する事を初歩的に行おう!」と思ったほど、桜井政博さんはロジカル的な部分に強みがあると私はそう思っています。
I myself thought, “Let’s create our own problems and solve them by ourselves in a rudimentary way!” and I believe that Masahiro Sakurai has strengths in the logical aspect.
桜井政博さんはTwiterもされています。
Masahiro Sakurai also uses Twitter.
Twitterでは愛猫「ふくらし(ふくら)」の写真、並びに動画が人気のようです。
On Twitter, photos and videos of Masahiro Sakurai’s pet cat “Fukurashi (Fukura)” seem to be popular.
最後に -At last-
いかがでしょうか?
How was it?
これをきっかけに他のゲーム制作者並びにゲーム会社を調べたり、ゲームを制作してみたりして頂ければ幸いです。
We hope that you will take this opportunity to look up other game creators and game companies, and to create games.
最後までご覧頂きましてありがとうございました。
Thank you for watching until the end.
コメント
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